Livet är inte så hårt

Livet rullar på rätt friskt just nu. Mycket jobb, mycket sol, mycket närhet, mycket fest, mycket pengar.

Fan va töntigt glad jag är numera, mår så grymt bra! Det värsta är att när man är såhär glad och lycklig sitter man ändå lite på nålar och inväntar att det snart ska gå åt andra hållet. Att allt helt plötsligt ska gå åt helvete. Sen sitter man där och är lika bitter och mår lika dåligt som jag gjorde för några månader sen.

Nej, hoppas jag kan få må såhär bra länge nu. Det gör både mig och folk i min omgivning gott.

Jag har iofs en hel rad med anledningar till att må bra. Jag har en underbar familj som jag älskar till tusen. Utan världens bästa vänner skulle jag aldrig klara mig, mina vänner gör det verkligen värt att leva. Kan inte ens tänka mig hur det skulle vara utan dom! jag har på nåt konstigt sätt lyckats få ett ganska bra betalt jobb. Minns att direkt efter studenten mådde jag så sjukt dåligt och trodde aldrig att JAG nånsin skulle få nåt jobb. Visst jag har inte drömjobbet men jag är ändå glad över att ha det med tanke på hur svårt det är att hitta ett jobb för folk i min ålder. Dessutom utan mitt jobb skulle jag aldrig kunna bo i bästa lägenheten. Jaa, jag har verkligen haft tur med mitt crib. Mitt inne i stan med en löjligt billig hyra. Det kan inte bli bättre på den fronten.

Joo, man har mycket att glädjas åt. Som sagt, livet är inte så hårt i alla fall.

Nog om det...igår va jag kreativ som bara den och tog tag i att storstäda min lägenhet. Va så pass seriös att jag faktiskt gav mig in i min "walk-in closet" och rensade ur den. Nu kan man gå in i den utan att snubbla över skokartonger, kläder och annat shit. Gick vidare och rensade även ur min byrå. Slängde ner en hel såndär blå IKEA-påse med kläder i förrådet. Så grymt skönt och bli av med grejer man ändå aldrig använder eller behöver.

Somnade sjukt sent av olika anledningar (?) ;) ..och skulle tydligen ta mig upp vid 6 på morgonen för att gå till jobbet. Gick omking och va halvt sovande och drömde om mitt vil jag skulle ta när jag kom hem. Solade lite vid stångån med Becka innan jag gick hem. Så jävla underbart väder då! saknades bara en kall cider eller nåt. Aja, tog ett "litet" vil sen på tre timmar, helt död! Jaa, va äääre? hade antagligen ramlat ihop som ett vrak om jag inte vilat så länge.

Imorrn är det onsdag och det vore jävla fint och sätta sig på stora torget och dricka lite i solen (om det nu blir sol imorrn). Borde inte men det är ju så gööött. Får se hur det blir. Gör iofs inte såå mycket om det blir lugnt imorrn. Ska ju på stor 30-årsfest i helgen och det lär ju inte bli så lugnt asså! man kanske skulle vara hemma och ladda inför den istället..!? hmm, aja den som lever får se..

Nu ska jag sova, om jag kan. Är lite pigg fortfarande efter tretimmars-vilet. Olägligt..

Sov gott.

puss

Kommentarer
Postat av: lito

baby! WALK-IN closet heter det knääppp00!
LOVE!
(dän ää rööööööööööööööd)

2007-08-09 @ 01:29:19
URL: http://bloggis.se/lito

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0