Oanständigt pigg

image93


Jag kan inte sova! skulle behöva underhållning av högsta kvalité så jag blev trött.

Underhållningen här lyser ju tyvärr med sin frånvaro så jag får väl räkna till 100 ett par gånger istället så kanske jag lyckas bli sömnig. Får se om det funkar. Har ju tyvärr inte nån man här just för tillfället, hade ju inte varit helt fel eftersom man måste vara två när man kör Twister! ;)

Finns iofs en massa andra saker man kan styra med om man har svårt att sova. Rensa garderoben t.ex, det tar på krafterna vill jag lova och kul är det oxå, man hittar alltid massa gamla tröjor och kjolar man glömt bort att man hade. Annars kan man ju alltid sortera bland alla viktiga och oviktiga papper som ligger och skräpar runt datorn, jag rensade där häromdagen och hittade en lapp om en tandläkartid jag skulle gått på för några dagar sen. Hoppsan! kanske skulle rensat där tidigare!?  Hmm det funkar alltid att kolla på TV om man inte kan sova. Gärna då nån halvtråkig serie som Seinfeld eller Frasier som får ögonen att gå i kors efter ungefär en kvart. Risken för att man kanske måste spendera natten i soffläge är dock hög. Brukar sluta med att man vaknar upp efter ett tag, helt sne i kroppen med fjärrkontrollen fastklistrad i handen och dom dåliga serierna har då gått över till myrornas krig. Att läsa är tydligen bra sömnmedel sägs det. Gäller bara att man läser en otroligt ointressant bok som får en att bli sömnig efter bara nåt kapitel.

Joovars det finns som sagt en massa saker som är minst lika bra som sömntabletter. Tydligen hjälper det även att sitta lite för länge vid datorn för nu är jag seriöst trött.

Godnatt.

puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0