Framtiden

Åhh vilka underbara veckor det har varit. Lagom med jobb, röda dagar och fint väder. Det gillas otroligt mycket.

Har annars inte hänt så mycket spännande. Lite festande har det ju varit fast utan några väldiga bravader. Lite shopping har det blivit, dock inga skor faktiskt! hihi, oväntat. Firade mors dag i söndags, jag och brorsan som va jävligt bakis åkte hem till päronen. Grillade och åt glass med jordgubbar. Så jävla gott!

Gå runt stångån gör man ju lite då och då. En dag förra veckan gick vi där. Jag, Linn och Becka, plötsligt får vi syn på fyra precis likadana hus på andra sidan ån. Dom ligger så pass tätt att bor man där är det en fördel om man är bra vän med grannarna. Vi bestämde då att där skulle vi bo när vi blev stora. Med våra män, barn, hundar, bilar och grillar. Resten av den promenaden runt ån bestod av att prata om hur det skulle va om vi faktiskt skulle hamna i dom där husen när vi va typ 40. Lär ju antagligen inte hända, eller joo visst kan man se till att bo nära sina vänner men kanske inte just i DOM fyra husen. Sad but true.

Iaf så tänkte jag på det där med framtiden. Det vi pratade om då va ju liksom drömläge. Finaste huset, perfekta mannen och ett stenkast ifrån sina bästa vänner och deras perfekta familjer. Man kan ju alltid hoppas på att det blir så men man har ju verkligen ingen aning. Man kanske slutar som ensamstående mamma med tre skrikande barn i en liten andrahands tvåa på bottenvåningen. Man kanske blir lämnad av en karljävel som man trodde man skulle dela livet med men som hellre ville dela liv med nån som då är 20 år yngre än en själv. Eller så kanske man sitter där när man är 45. Ensam. Ingen karl, inga barn, ingen bil och bara vänner som ständigt är upptagna med att umgås med sina familjer. Naeh, usch va hemskt. Så får det verkligen inte bli, haha! skulle vara riktigt illa..

Aja, sånt som märks helt enkelt..

torsdag iaf, då jävlar! Då öppnar PLATENS BAR äntligen!!! ska bli så skönt att kunna hänga på bästa stället, med dom hetaste karlarna, bästa musiken och snyggaste personalen. Fick inbjudan till invigningen idag av Sommer (shit S azz) hihi, tackar! :) ska bli den glammigaste kvällen på länge kan jag lova! jaa och antagligen den mest alkoholfyllda kvällen!

Hoppas bara man inte jobbar dagen efter......ihhhh!

Nu måste jag sova snart. Borde jag väl gjort för länge sen men jag råkade ta ett litet vil tidigare idag och då blir man så förbannat pigg! aja, ska iaf göra ett försök.

Ska bara tillägga att  min killkompis Anders fyller år idag. GRATTIS!



image36

På väg hem från krogen i lördags va jag tydligen kreativ och tog den här bilden. Nån eller några hade visst roat sig med att hälla en massa såpa i fontänen på Stora torget. Har hänt förr iofs men knappast i den här mängden. Såg ganska kul ut när folk blev jagade av omkringflygande stora "skumflak" som blåste runt. Kanske inte låter så kul men på hemvägen, halv 4 en lördagkväll, DÅ är det fan kul för då är man lättroad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0