Desperate Housewives

Yes! imorrn klockan 21.00 på kanal 5 är det säsongspremiär för en helt ny omgång med serien - "Desperate Housewives". Näst efter "Sex and the city" är det ju helt klart den bästa serien jag vet! Båda dom serierna talar verkligen för hur man skulle vilja leva sitt liv om man fick välja.

Fatta bara att leva som dom desperata hemmafruarna på Westeria Lane. Bo i lyxigaste villan tillsammans med en rik och snygg man som mer än gärna tar hand om barnen efter han har jobba klart, medans du själv dricker kaffe på grannens veranda. Grannarna består förövrigt av alla dina bästa vänner. Du har dyraste bilen, snyggaste skorna, middagen lagas av ditt välbetalda hembiträde och en manlig och het trädgårdsmästare klipper din gräsmatta i bar överkropp, så att du har nåt att spana på när din man jobbar och du tränar yoga hemma på verandan.

Eller varför inte leva ett very sexy life som dom gör i Sex and the city? Där blir det dock ingen lyxvilla men en fin lägenhet med bästa läget mitt inne i stan, dyr såklart men det har du råd med för du har ju ditt absoluta drömjobb som är så pass bra betalt att du t.ex kan köpa skor för tusentals kronor. En daglig lunch med dina bästa väninnor är ett måste. Kaffet på verandan är utbytt mot ett glas vin på nån lyxig restaurang och samtalsämnet handlar i 9 av 10 fall om sex. Någon rik och snygg äkta man har du inte men du dejtar ungefär 4-5 stycken hunkar i månaden i väntan på Mr Right.

Det är skillnad på dom båda sätten att leva men inte skulle man klaga vilket liv man än fick njuta av. Personligen skulle jag iofs kunna tänka mig att leva ett Sex and the city liv FÖRST för att senare i livet gå över till ett fabulous Desperate Housewives liv. Vore ju perfekt!

Idag har jag faktiskt varit lite hemmafru känns det som. Har varit kreativ och bakat! det blev två olika sorters muffins. Chokladmuffins och äppelmuffins med kanel. Blev svingott! funderar på att vara ännu mer huslig nån dag och baka eget bröd. Shit vilka vuxenpoäng jag samlar på mig!

På tal om vuxenpoäng, idag drack jag seriöst kaffe! och tro det eller ej men jag tyckte det va gott och nu är jag nästan lite smått sugen på det faktiskt. Det trodde jag aldrig skulle ske. Jag har varit en total motståndare till kaffe hela mitt liv, har försökt lära mig dricka det flera gånger men alltid dissat det och hållt mig till mitt te istället. Men nu kanske JAG har blivit en kaffedrickare!? haha, vi får väl se vad jag väljer till frukosten imorrn..!

Nu blir det TV sen är det nog dax och sova. Är jobba som gäller hela veckan lång! :/

puss


image65
Dom desperata hemmafruarna...

image66
...och deras män!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Akta dig, kaffe skapar beroende o gula tänder =(

2007-09-17 @ 22:07:39
URL: http://khandi.blogg.se
Postat av: Tanja

Hej! Du verkar uppenbarligen gilla serierna ;) Själv har jag sällan tid o kolla på tv, o speciellt inte serier man skall följa. Allt bra med dig? kram

2007-09-30 @ 17:40:59
URL: http://tanja.mejlamej.nu
Postat av: A

Jag följer bloggen med stort intresse eftersom jag
inte själv har nåt liv
: ) keep up the good work.
(hetsa Erm att börja skriva)

2007-10-02 @ 23:34:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0