Män och deras penisar

image219

Jag slutar aldrig fascineras av män och deras så kallade peniskärlek. När man va yngre trodde man ju att det va nåt som tillhörde tonåren att killar va så besatta av sina egna könsorgan men jag har insett att det inte alls har med åldern att göra. Det spelar ingen roll hur gamla männen är, dom är lika jävla tända på sitt eget könsorgan för det.

Dessutom har alla män olika knep för att fånga våra blickar till dom nedre delarna. Det finns ju bland annat inte en enda kille som går en hel dag utan att dra lite i den, alltså utanpå byxorna. Detta gör dom inte bara i sin ensamhet, nej har man ögonen öppna så upptäcker man att det dras hit och dit mitt på ljusa dagen bland folk. Man kan nästan tro att budskapet dom vill säga är - Look what I got. Hur fan skulle det se ut om VI gjorde likadant? Jisses, då skulle det antagligen bli världens liv.

En annan sak som jag lagt märke till är hur män talar MED och OM sina penisar. Jaa dom pratar ju med sina egna könsorgan som om det vore en kompis liksom. När dom sen pratar om dom så får penisen ofta benämningen "han", aldrig "den". Nej den har ett eget liv och egna känslor. Dessutom är det ofta synd om den, det är då vi får rycka in och trösta den (honom).

Sen har vi det här med namn. Jaa det sägs ju att i princip ALLA män döper sina käraste ägodelar. Finns även dom som är mer påhittiga än andra och till och med döper sina "familjeklenoder". Men det är väl överkurs kanske!? Hmm, tillbaka till det här med att namnge en penis. Dom flesta män gör det enkelt för sig och tar sitt egna namn och bygger sen på det med nåt fantasilöst. Resultatet kan då t.ex bli "Lasse-Liten", fyndigt värre liksom. Sen finns det män som mer än gärna vill bjuda på en ledtråd, alternativt falska förhoppningar om hur stor/liten den är. Exempelvis Lillen, Kobran, Monstret, Snabeldraken, Paketet eller nåt annat som enbart antyder dess storlek. 

Tänkte att jag skulle avsluta det här inlägget med lite fakta. När jag fyllde 18 fick jag av mina vänner en mycket intressant bok. Nämligen Penisboken, en förjävla bra bok måste jag säga. Nu va jag ju inte helt ovetande om det manliga könsorganet när jag fick den boken men jag kan upplysa om att man kan plocka upp en hel del fakta man inte hade en aning om. T.ex vad man kallar en penis för i olika länder. Watch and learn!

Svenska - Snopp (fast jag personligen föredrar att kalla det KUK faktiskt)
Engelska - Cock
Norska - Pikk
Danska - Tissemand
Finska - Kulli
Tyska - Schwanz
Isländska - Tittlingur
Franska - Cigare
Polska - Chuj
Estniska - Munn
Spanska - Pene
Ryska - Khuy
Turkiska - Ortabacak
Italienska - Cazzo
Holländska - Plasser
Japanska - Chinpo
Kenesiska - Jilba
Persiska - Kir
Arabiska - Ayir
Portugisiska - Cacete
Hindi - Lavda
Hebreiska - Zayin
Ungerska - Fasz
Armeniska - Ander
Indonesiska - Kontol
Yiddish - Putz

Nån som ska ut och resa? Då är det bara att sätta igång och plugga!

Nu blir det soffläge och film.

(Jag saknar förövrigt N och Lorry nu...)

puss

Kommentarer
Postat av: Nelly

Fan vad du är rolig! älskar din blogg!!! haha du har så rätt i det där med att killar döper dem!! :D

ha det bra!

2008-04-20 @ 20:38:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0