Oslagbar helg

image203

Äntligen kan man blogga igen. Tydligen har blogg.se inte funkat på ett tag men nu verkar det hela vara som vanligt igen. Tänkte att jag såhär på tisdagen skulle gå igenom helgen som varit.

Helgen som förövrigt har varit oslagbar. Herregud, jag kommer knappt ihåg när jag hade såhär kul en hel helg sist. Nu ska vi se om jag kan lyckas dra en resumé. Joo, i fredags va det ju fest hos Linn. Fy fan va bittra vi va till  en början. Jag, Becka och Sanna satt och svor över karljävlar och deras fasoner. Linn och hennes karl satt mest och va helt gulliga och snuffiga mot varandra, vilket gjorde att man blev ännu mer bitter. Vi slutade iofs härja när festen blev utökad med ett gäng extremt heta män som Kim hade med sig. Dom va inte tråkiga kan jag säga. Vi gick från att svära över män till att dregla över dom, haha! Satt iaf där och drack innan vi drog till Platens som förövrigt bjöd på massa folk och totalt trevlig stämning. Har ju varit lite sisådär på Platens senaste tiden men i fredags va det bara sååå kul. Förutom ett litet bråk som inträffade, men annars va det drag på det hela.  Va helt pigg när jag kom hem och la mig i soffan och kollade på TV. Fast då tappade jag det totalt och somnade.

Lördagen började med att man sov lääänge. Då blev det ju genast ett jäkla hets upp till stan. Skulle hinna shoppa lite nya kläder samt hinna till systemet innan dom stängde. Mötte Elin och hennes andra hälft på stan och hann med några affärer iaf. På tal om det har jag köpt jättemycket nya kläder på sista tiden, min garderob börjar bli både överfull och färgglad. Härligt! Men eftersom det här inte är nån jävla modeblogg så vägrar jag slänga upp bilder på precis ALLT jag köpt, men jag kan avslöja att jag köpte en massa linnen, lite nya partykläder, smycken och tröjor. Aja sen va det bara hem och duscha och göra sig iordning och sen ge sig iväg till Saras födelsedagsmiddag. Hade riktigt trevligt. Åt smörgåstårta (eller trädgårdstårta som det heter enligt Sara), till det blev det en jävligt stark fördrink, massa vin och cider och allt va det var. Sen blev det favorit i repris från fredagen, med andra ord Platens igen. Åter igen en rolig kväll, jag börjar nästan gilla Platens-lördagar igen. Tråkigt bara att dom stängde vid två, på grund av sommartiden. Fick stå i en oändlig kö till garderoben. Den kön rörde sig en meter på en kvart kanske. Yeah. Efter nån timme va man iaf hemma, somnade på en sekund och sov till sen förmiddag dagen efter. Skönt!

Söndagen är faktiskt oxå värd att berätta om. Dagen kom tyvärr igång väldigt sent och med tanke på vilken underbart vårväder det va i söndags kändes det inte alls bra att man sovit bort halva dagen. Borde klivit upp vid typ 10 och gått ett varv runt stångån eller nåt. Ohh well..jag, Becka och Sanna hade en heldag som bestod av att bara äta, kolla på TV och glassa på balkongen. Becka lagade hemmagjord pizza som va sinnessjukt god, efter det bakade vi negerbollar och tryckte i oss massa annat onyttigt. Kunde verkligen rulla fram efter det men gott va det. Tur att man inte har sånna där frossardagar ofta alltså, mådde nästan lite smått illa där efter ett tag.

Nu är man tillbaka i en ny vecka med jobb igen. Nu är det inga långhelger eller röda dagar i sikte på länge. Men det är ju däremot semesterdax om inte allt för lång tid. Hääääärligt!

Nähä nu räcker det med bloggande för idag.

puss

Kommentarer
Postat av: Lena

Du är helt underbar :)
Tänkt vad heta män kan förändra tillvaron haha

2008-04-02 @ 09:47:26
Postat av: Isabella

åhhhh va gott med hemmagjord pizza! perfekt när man har en seg söndag också :)

vilken rolig helg du verkar ha haft, jag jobbar verenda helg så jag är avundssjuk på alla som kan roa sig.. :(

2008-04-02 @ 20:37:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0