Morning glory



Jisses mitt huvud gör verkligen fruktansvärt ont. Har inte varit såhär oanständigt bakis på hur länge som helst, fy fan alltså. Jag sa ju det, att jag inte är 20 längre. Pallar bara med en dags festande per vecka.

Va iaf grymt kul i både fredags och igår. Va väl dock en aning mer alkoholintag igår. Typiskt fester på landet, man sysslar inte med mycket annat än att pimpla drickbart och kedjeröka. Man kan ju liksom inte gå ut på krogen eller gå hem direkt, dessutom va det ju 30-årsfest det handlade om. Med andra ord va tillgången till det drickbara obegränsad. Herregud, jag gick lös på lite av varje. Först mina sockerfria cider-favoriter med rabarbersmak, därefter vitt vin som va allt annat än gott. Gav upp det ganska fort. Blev då istället bjuden på öl, blä! Jag dricker inte ens öl, egentligen. Då fick jag helt plötsligt ett glas rosévin i handen. Gillar inte rosé heller, vanligtvis. Men detta va faktiskt riktigt gott. Så det blev inte bara ett glas, mums!

Va som sagt en riktigt trevlig fest. Åt kräftor, eller vissa gjorde det iaf. Jag hoppade över, dom är ju fan jobbiga att skala och greja med. Däremot grillade vi senare och det va desto lättare att få i sig, så jävla gott! Sen blev det presentutdelning, fuldans på gräsmattan, ett antal diskussioner om det ena i-landsproblemet efter det andra, brottning och slagsmål mellan killarna där vapnet bestod av plastbestick och eftersom det är män som "bara" är mellan 25-30 vi pratar om tyckte ingen att det va låg nivå när dom helt plötsligt startade ett halvnaket vattenkrig. Det va iofs rätt trevlig underhållning. Tänk er själva en massa halvnakna män brottas på en gräsmatta tillsammans med en vattenslang! Grrrrrr! haha :P

Vet inte exakt vad klockan va när folk började tröttna men alla somnade iaf lite här och där till slut. Jag hade turen att lyckas klippa en soffa som jag fick helt för mig själv. Fy fan så gött, jag har sovit riktigt bra. Till skillnad från endel andra som fick dela soffor och madrasser med 2-3 pers till. Vaknade relativt tidigt och insåg att mitt huvud gjorde ont och att det inte skulle gå över i första taget. Som tur va fanns det kaffe, hällde i mig 2 glas i ett svep plus en macka. Sen började man ju komma igång lite iaf. Men eftersom det va folk överallt och en konstant lukt av alkohol i varenda kvadratmeter av huset kändes det fan hopplöst att ens försöka skaka av sig bakfyllan.

Ute regnade det ju så man kunde ju inte direkt hänga utomhus i friska luften, tyvärr. Som tur va kom min mor och hämtade oss rätt skapligt så nu är man hemma och snart ska jag hoppa in i duschen. Sen ska jag storhandla och äta riktig mat. Samt hoppas på att mitt huvud slutar jävlas.

Ska hälla i mig några liter vatten oxå, det lär behövas.

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0