Jag blev tvingad

image174

Jag har försökt låta bli att blogga om hysterin kring denna kräkframkallande svenska tradition. Melodifestivalen. Jag har även försökt undvika att kolla på nån av alla dessa 47 deltävlingar hit och dit. Men eftersom jag var för omotiverad till att gå ut igår blev det ju självklart en hemmakväll och då fanns det tydligen inget annat än melodifestivalen att kolla på, kände oss nästan tvingade till att kolla på skiten. Denna delfinal va förövrigt live här ifrån Linköping, glammigt värre.

Nu till mitt totala sågande av det hela. Inte helt oväntat att jag måste klaga, jag hatar schlager och allt som har med det att göra. Eftersom jag inte är insatt överhuvudtaget heller så hade jag inte en susning om vilka som skulle vara med och tävla. Hade bara hört nåt om att Eskobar va med på ett hörn vilket jag blev förvånad över. Varför vill dom vara med i en sån överskattad tävling!? Ställde mig samma fråga förra året när The Ark va med, iofs så vann dom men ändå. Trodde verken dom eller Eskobar var några schlager-artister. Förövrigt va det mest konstiga låtar och ännu konstigare kläder. BWO kunde ju knappt röra sig! Patrik Isaksson va dock stilig i sin kostym, men vilken karl bär inte upp en kostym!? Hans låt va mest som en enda sömntablett, varför envisas alltid nån med en kärleksballad? Dom går ju ändå aldrig vidare. Varför hon den där "dunka-mig-gul-och-blå-människan" va med alls vet jag inte. Låten hette Upp & hoppa men det enda man tänkte under deras framträdande va typ Gå och lägg er! Det enda som va bra med hela programmet va ju när unga komikern Björn Gustavsson tog plats på scenen, fy fan va han är rolig. Dessutom visade han hud och avslöjade lite oväntat sitt sexpack med magrutor under tröjan, hmm mycket intressant!

Som vanligt blev man förvånad över svenska folkets musiksmak när röstningen va klar. Det enda jag kan gå med på att hålla med om är att BWO gick vidare med all rätt. Ingen låt i min smak men det va ju ändå en äkta schlager-låt som antagligen har goda chanser att gå långt i finalen. Om resten säger jag bara - What?

Nej, nu räcker det med schlagertjat från min sida. Ska fixa lite mat istället.

puss

Kommentarer
Postat av: k-k-k-kaatiiie!

tönt! schlager på BIG SCREEN på HARRYS ääääägde!

om du får en av mina hawaii-surfer-bois??
EH svar NEJ! dom är MINA!
muahahahahaha!

puss!

2008-02-24 @ 20:31:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0