Män och deras datorer, bilar och TV-spel

image161

Idag lyssnade jag på konversationen mellan tre av karlarna på mitt jobb. Dom pratade oavbrutet om datorer för att sedan gå över till att tala om bilar och vidare till TV-spel. Jag har nog aldrig varit så tyst under så pass lång tid som jag va när dom pratade. En av dom hade tydligen köpt ny bil och malde på om hur grym och snabb den va. Sen började dom andra två prata om nåt jättehäftigt spel och vilken taktik man skulle ha i det för att lättast ta död på sina motspelare. Vad ska man säga liksom? Jag kan inte ett skit om datorer, jag bryr mig inte särskilt mycket om bilar och jag förlorar bara i TV-spel.

Jag frågade dom iaf sen hur mycket tid dom alla skulle lägga på dessa tekniska intressen om dom hade varsitt förhållande (alla är för tillfället singlar). En svarade att den han blev ihop med minsann fick finna sig i att han behövde lägga ungefär fem timmar om dagen till att spela dataspel. What? Stackars den personen som måste kämpa i fem timmar för att få hans uppmärksamhet.

Jag talar av erfarenhet när jag påstår att det inte finns nåt som kan rubba en mans koncentration när han sitter vid datorn, har näsan i en tidning om bilsport eller kämpar för livet i ett våldsamt TV-spel. Det spelar ingen roll om du t.ex talar om att du tänker ställa dig och diska naken, tvätta hans vita strumpor tillsammans med ett av dina röda plagg, påpekar att hans bästa kompis är snyggare än honom och att han dessutom gjort dig på smällen, erbjuder kaffe med dopp, talar om att du tänker hoppa från balkongen..osv. Vad du än säger kommer du antagligen få ett och samma svar. -MmmHm, det blir bra. Strax därefter kommer du garanterat få höra - Vadå? vad sa du föresten?

Sådär kan det vara när jag pratar i telefon med N samtidigt som han spelar vid datorn. Jag kan berätta om nåt, oftast nåt kul som hänt under dagen. Iaf, när jag pratat på i sisådär nån kvart och sen förväntar mig ett svar eller iaf lite respons på att han hörde vad jag sa. Då får man höra exakt det jag tidigare nämde. Förlåt vad sa du, kan du ta det igen? Ehh, jaa jättegärna!

När det kommer till bilar är det samma visa. Försök ta uppmärksamheten från ett gäng män som flockas kring ett riktigt vrålåk. Med ögon stora som golfbollar diskuterar dom hit och dit om hur snygg den är, hur snabbt den går, vilka färger den finns i osv..kan lova att det inte heller här funkar att visa hud eller komma med fräcka förslag. Dom kommer verken se eller höra dig.

Tyvärr har jag aldrig träffat en enda karl som inte haft intresse för datorer eller bilar. Det ligger väl i männens natur iofs att gilla sånt. Precis som det gör för oss med våran förkärlek till skor. Fast vi spenderar iaf inte fem timmar om dagen till sånt.

Herregud, det är illa att dom tre värsta konkurrenterna man har är datorer, bilar och TV-spel. Vad ska man göra åt det? Repa hans bil? Dra ur jacket när han sitter vid datorn? Eller smygträna på att bli riktigt djävulskt bra på TV-spel för att sen vinna över honom så pass många gånger att han tröttnar!?

Hmm, nåt av det funkar säkert.

puss

Kommentarer
Postat av: linda

haha du är världsbäst på att hitta bilder till dina inlägg :)

2008-03-03 @ 22:23:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0