Nytt år, nya tag?

image111


- Det är ett nytt år men luften utomhus känns precis likadan!
(ett brilljant citat av mig från igår när jag står på balkongen och andas in 2008-luften, hahaha! man får väl hoppas att jag inte va nykter!?)

Vaknade imorse och upptäckte att jag hade oanständigt ont i huvudet. Halva dagen har gått och det har fortfarande inte gett med sig. Bra start på 2008.

Antar att nyårsfesten igår har påverkat min huvudvärk. Det blev fest hos Judith med en massa folk, drinkar, kex, ost, snittar, och vindruvor. Va sjukt kul och jag har inte skrattat så mycket på länge. Riktigt rolig fest. 

Hade planerat att gå upp till stan lagom till tolvslaget men det hann vi inte, så det firades utanför porten istället. Sen började folk gå hem, vad är det om!? varför är det alltid så att folk anser att festen är slut direkt efter tolvslaget? aja, några av oss gick iaf in och fortsatte festen. Fast vid halv fyra sa kroppen ifrån, då kunde jag knappt hålla ögonen öppna. Tur att det bara va att springa över vägen, så va man hemma!

Av nån jäkla dum anledning hade jag bokat tid för att tvätta idag, halv elva. Ursäkta, men hur kan man va så dum att man tror att man ska ha krafter till att tvätta på nyårsdagen!? vet inte vad jag tänkte med när jag bokade den tiden, jag kanske va full eller nåt. Det jag skulle komma fram till va iaf att jag fick inleda det nya året med att tvätta och att det inte va bra för mitt stackars huvud. Ska garanterat ta ett vil när jag är klar.

Jaha, vad tror man om 2008 då? jag kör på den positiva inställningen och hoppas på att det blir ett bra år. Imorrn börjar allvaret föresten, då är man tillbaka på jobbet. Känns helt okej faktiskt, man blir lite slö av alla dessa festliga högtider och röda dagar.

Innan jag hänger tvätt nu måste jag bara erkänna att det faktiskt är mysigt att det äntligen har kommit lite snö.


puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0