O is for oops!



Jag har kommit fram till en sak. Ni vet, när man träffar nya människor så gäller det ju att man ger ett bra första intryck. Man vill ju att folk ska komma ihåg en som en trevlig prick. Jag brukar lyckas för det mesta. Dom flesta säger att jag är glad, trevlig, rolig, charmig osv. Men en sak återkommer alltid, utan några som helst undantag, jag har en förmåga att nästan alltid börja prata om sex. Egentligen gör ju säkert alla det med sina vänner men jag har en tendens till att snacka om det mycket, ofta, länge och med vem som helst i princip. Även om jag försöker att hålla mig till rumsrena ämnen så är jag lika fan där sekunden efter och plågar nån stackars pryd människa med mitt snack om penisstorlekar, avsugningar, utomhussex eller nåt annat oanständigt. Oops! tänker jag när jag ser hur chockade endel blir. Därefter svär jag över att jag aldrig kan lära mig att tänka först och prata sen.

Den senaste tiden har jag varit på ganska många fester där man inte känner en enda kotte och varenda gång tänker jag alltid samma sak innan jag kliver in på festen. Jag tänker att jag ska hålla en låg profil, inte prata för mycket förrän folk blir fulla och ändå inte lyssnar på allt jag säger och framförallt, försöka att inte svänga in på ämnet sex. Jag biter mig själv i tungan och försöker verkligen. Men ändå så slutar det nästan alltid med att jag några dagar efter får höra att folk påpekat att jag verkar vara typ en sexfixerad maneater. Det är ingen som sagt det in the bad way än så länge men dom har väl kanske blivit lite chockade över hur jag vitt och brett kan snacka sådär. Jisses, det är ganska illa egentligen.

Fast ämnet sex är ju ganska aktuellt på en fest. Det blir alltid att man kommer in på det. Men det är illa att JAG alltid är den som tar upp det. Dessutom är det inte bara på fester, ni ska höra mig på jobbet. Herregud, vissa som inte jobbat där alls länge har redan lagt märke till att jag gärna pratar blommor och bin.

Nej jag måste lära mig att hålla tyst! Eller träna på att prata om annat. Man kanske skulle plugga på lite om växthuseffekten, regnskogarna, politik, datorer och andra blygsamma ämnen. Då kanske folk minns mig som en datanörd som är extremt politiskt insatt samt har ett stort intresse för klimatet. Det låter kanske inte så hett men garanterat charmigare än att bli kallad sexfixerad.

Imorrn blir det utgång, kanske bäst jag googlar nåt rumsrent ämne så jag kan skapa en proper diskussion med nån!

Nu ska jag däremot sova.

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0