Back in the days



Det börjar dra ihop sig för alla som har slitit sina tre år i skolbänken. Misstänker att det kommer vimla av studenter hela nästa vecka här i stan. Man har ju en vecka på sig att vänja kroppen vid det fruktansvärda alkoholintaget som väntas på själva studentdagen.

Tänkte att det inte va såå länge sen jag sprang ut ur skolan och mötte vuxenlivet men herregud det är ju faktiskt fyra år sen! Kan ni tänka er hur fort det har gått och hur gammal jag är!? Jisses, man hinner ju inte med. Aja, minns iaf denna champagnefyllda morgon-dag-eftermiddag-kväll-natt väldigt väl.

Gick upp vid typ 5 eller nåt på morgonen, allt för att hår, smink och kläder skulle bli perfekt. Skulle träffa övriga i klassen vid halv 8 för en champagnegfrukost i det gröna. Minns att jag lagom hann göra mig klar innan bussen gick, äta frukost valde jag bort totalt vilket mamma snabbt reagerade på. Hon sprang i fatt mig på väg till bussen och gav mig en påse med en macka och en juice och satte igång och tjata om att man inte ska dricka på tom mage osv..

Självklart åt jag aldrig mackan så efter en halv mellanstor champagneflaska va iaf jag halvt full och jag va inte ensam. Innan 9 på morgonen hade nästan alla dragit på sig en praktig morgonfylla, precis som det ska vara när man tar studenten!? ;) Vinglade ner till skolan på ett par höga klackar som jag vid det tillståndet inte kunde hantera. Fyllan höll i sig och det va ganska olägligt med tanke på att fotografering med klassen stod överst på schemat. Alltså denna fotograf måste tyckt att jag va så jävla jobbig. Jag trotsade allt han sa. Han ville t.ex att jag skulle sitta ner på fotot med klassen eftersom jag va kortast men jag vägrade. Så efter en massa tjat fram och tillbaka fick jag stå upp och när man idag tittar på det där fotot så ser man hur fel det ser ut att jag står upp bland alla andra som är två huvuden längre än mig. Dessutom skulle jag absolut se hur fotot blev direkt efter och när jag väl fick det härjade jag om hur snygg jag själv tyckte att jag blev. Tvingade fotografen att hålla med, stackarn! Dessutom upprepade jag ett antal gånger att jag tyckte att han va skitsnygg. Han va väl i 30-årsåldern och tyckte nog det va lagom kul att en tjatig och full student raggade på honom klockan 9 på morgonen.

Efter fotograferingen va det dax för studentlunch, då hade man iaf lyckats nyktra till. Efter maten va man ju helt återställd, fast man visste ju att det bara va tillfälligt. Efter ett hejdå-moment med våran mentor gick vi bort till själva utspringet. Minns att det skulle börja runt 2 och precis när det hela ska sätta igång går solen i moln och nåt olägligt ösregn tar plats. Va i helvete. Så där sprang man ut i vita kläder i världens regnväder, mindre kul med genomskinliga kläder. Som tur va fick man ju ta emot en massa blommor runt halsen så det va ingen som hann se nåt!

Efter blommor och grejer åkte vi studentflak i regnet, det va inte ens kul. Efter det åkte man hem och fick mera champagne, massa presenter och tårta. Kvällen avslutades med studentmiddag och bussfärd in till stan för att fira av det hela ordentligt inne i stan med alla kompisar som inte gick på min skola. Minns att vi hamnade på Basement (numera Maxim) av alla ställen. Där pimplade vi drinkar och blev kalasfulla. Kommer fan inte ihåg så mycket mer från den kvällen. Vet att jag vaknade upp med en oanständig bakfylla dagen efter iaf.

Jaa det va min student i korta drag. En förjävla rolig dag som man aldrig glömmer.

Hoppas ni som tar studenten i år har lika kul :)

Från det ena till det andra så är jag helt såld på dessa underbaringar från Bianco footwear! Måste ha dom! (shit nu lät jag sådär modebloggar-aktig, va inte alls meningen)


Nån som vill köpa dom till mig?

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0