Resumé av helgen



Långhelgen är redan slut. Gick läskigt fort ju. Tänkte bjuda på en resumé av det hela iaf.

Fredagen blev lugn på förmiddagen, gjorde inte allt för mycket. Kvällen däremot blev det fart på. Blev grillparty i det gröna. Rikigt seriös grillning måste jag säga med färskpotatis och massa grönsaker. Pimplade som vanligt i mig mina sockerfria rabarbercider till det. Där satt vi i gräset hur länge som helst, va riktigt trevligt! Körde några så kallade hävarspel för att sätta fart på fredagsfyllan. Jävla krångliga spel bara, va ju tvungen och tänka till ordentligt vilket inte är allt för lätt när det är alkohol med i det hela. Blev iaf en jäkla massa skratt!

Efter grillning och hävarspel gick vi ner till stan och svängde ner på Platens. Va sjukt varmt där nere och det blev inte bättre när man intog dansgolvet. Shit, trodde jag skulle smälta som en liten chokladpralin där i värmen. Blev en förjävla rolig fredag som slutade med en promenad hem utan skor. Japp jag gick barfota hem, mina skor hade i princip tagit död på mina tassar. Somnade sen sött på soffan, som vanligt.

Trodde det skulle bli norrköping på lördagen men planerna ändrades spontant. Jag och Elin tog en sväng på stan. Jag köpte en riktigt fabulous klänning och ett par solglasögon. Orkade inte gå på stan så länge i värmen så efter ett tag gick vi till Mokka och köpte med oss varsinn smarrig pastasallad och gick och satte oss vid stångån på bryggan. Fick jätteful solbränna när vi satt där men det va gött ändå. Efter lunchen gick vi upp till stan och käkade glass vid domkyrkoparken och för att avsluta en sånhär heldag på bästa sätt gick vi sen ner till 55:an och tog en kall (kolla bilden). Jaa det blev en riktigt lyxig lördag. Va så jäkla trött när jag kom hem så jag hamnade i soffläge och tänkte ta ett vil. Blev inte så långvarigt för Susse och Sara ville oxå dricka öl. Så det blev snabba ryck, bytte kläder och promenerade upp till stan igen. Hamnade självklart på 55:ans uteservering igen. Två gånger på en dag. Inte bra, haha! Aja det va ju faktiskt lördag.

Satt på 55:an hela kvällen och snackade skit. Va ett jäkla tjat om män, antal och vart man sätter ribban. Jaa är han ett ölglas, champagneglas eller kanske ett stackars shotglas!? Jisses vad internt det blev nu. Vi pratade helt enkelt om att storleken faktiskt har betydelse för er som inte hängde med. Fan va kul om dom vid bordet brevid hörde våran konversation.

Grymt lugn söndag blev det. Sov hur länge som helst. Gick iofs inte att sova sådär oanständigt länge som jag egentligen ville. Är för varmt för att man ska kunna sova gott. För att ändra på det gick jag och köpte en fläkt idag. En såndär bordsfläkt. Hör och häpnad, jag satte ihop den alldeles SJÄLV oxå. Inte illa för att vara mig. Va ju faktiskt sju olika delar. Har satt den brevid sängen nu så jag hoppas jag sover gott i natt utan att svettas ihjäl.

Åkte hem till päronen en sväng idag med och grillade. Jäkla mycket grillat i helgen alltså men gött är det!

Nu ska jag hoppa in i duschen, sen ska jag sova.

puss

Kommentarer
Postat av: ...

Ser gott ut det där på bilden du! :P

2008-06-09 @ 00:03:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0