Shake and bake



Long time, no seen!

Igår agerade jag desperat hemmafru. Nej men jag va extremt kvinnlig och intog köket och satte igång projekt bakning. Jaa man skulle väl kunna säga att jag tog oskulden på min ugn! Njaa, så illa är det väl inte, tror jag använt den EN gång under mina 2,5 år i den här lägenheten. Jag använder annars min ugn som förvaringsutrymme förstår ni, japp jag har en massa prylar där i. Perfekt när man har ont om plats juu! Aja, igår plockade jag ut alla värmeljus, ljusstakar och annat tjafs från ugnen och satte igång och baka. Va extremt ambitiös och skapade två olika sorters muffins. Yes, chokladmuffins och ett gäng ljusa med hallon och blåbär i. Blev faktiskt riktigt bra måste jag säga. Fast mitt kök såg ut som tredje världskriget efteråt.

Bjöd mina kära jobbarkompisar på hemgjorda muffins idag och jisses vad lite det krävs för att man ska bli populär. Alla tyckte dom va goda trots att vissa tvekade på att JAG verkligen hade skapat dessa bakverk. Är inte känd för att vara speciellt hemma i köket, dels för att alla vet om att jag har grejer i ugnen. Iaf så blev det lyckade muffins. Tror jag har grundkunskapen att kunna tillfredställa min framtida karl köksmässigt faktiskt!

Hmm nästa steg är att chocka alla på jobbet genom att ta med hemlagad matlåda varje dag! Det lär iofs aldrig hända. Problemet är iofs inte mina matlagnings-skills utan snarare det faktum att jag aldrig hinner eller har ork till att laga mat. Jag lagar bara mat om det är till fler än mig. Varje gång N är här t.ex intar jag min plats i köket och fixar och trixar. Han har aldrig klagat så jag antar iaf att jag är godkänd i köket.

Jaha, bara en dag till att jobba denna vecka, lovely! Alla vet nog vid det här laget hur mycket jag gillar långhelger. Jag har säkert sagt det förr men alltså, den som kom på att nationaldagen skulle vara en röd dag är en bra människa. Vet ännu inte vad helgens planer blir. Anar iofs utgång, möjligtvis imorrn. Annars blir det säkert på lördag. Sova ska jag iaf göra, länge!

Oj måste ner och hämta min tvätt snart. Hoppas bara inte jag möter min granne som olyckligtvis tvättar samtidigt som mig just idag. En tant i 70-årsåldern som pratar mer än nån annan jag vet. Helt sanslöst är det. Människan är dessutom expert på att få folk att lyssna på hennes tjat i minst 20 minuter. Kort minne har hon med för hon frågar samma frågor ungefär 4-5 gånger under ett samtal och jämt ska hon prata om sina två söner oxå. Hon gör typ "reklam" för dom och försöker agera nån slags matchmaker. Plus att hon ska berätta en massa skvaller om ALLA som bor i huset. Snacka om att hon inte har mycket för sig. Herregud, jag ska aldrig bli en såndär jobbig tant.

Aja, ska rusa ner i tvättstugan fort som fan så jag kommer undan skvallertanten.

Ha det fint så länge!

puss


Kommentarer
Postat av: anonym

Hallå där! kul att se nya inlägg här för det va ju ett tag sen! Jag har följt din blogg i evigheter och trodde nästan du hade slutat blogga...kom igen nu, uppdatera varje dag!!! :)



kram på dig!

2008-06-05 @ 19:52:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0