Dance like nobody´s watching

image182

Ohh my god vilken fullspäckad helg det blev. Blev lite utgång i fredags, dock rätt lugn kväll eftersom jag skulle upp och jobba på lördagen. Det va förövrigt segt som bara den, kändes nästan onödigt att jag ens va där med tanke på att det nästan inte fanns nåt att göra. Satt mest och hällde i mig hur mycket kaffe som helst och bläddrade i samma skvallertidning typ fem gånger. Klockan gick knappt framåt men till sist fick jag gå hem iaf!

Va i princip bara hemma och vände. Hämtade kläder, smink och alkohol sen drog jag till Hejdegården. Kom dit sist av alla så jag låg ju steget efter med allt. Så det va ju bara och sätta igång och göra sig fabulous och se till att bli onykter. Tog dock inte alls lång tid för mig att smälta in. Speciellt inte när det gällde att komma ifatt med alkoholen, fan va snabbt jag drack. Man kunde ju tro att jag skulle med tåget eller nåt. Blev onykter och totalt lättroad, mer än vanligt. Skrattade åt precis allt, tydligen så mycket att jag vid ett tillfälle låg dubbelvikt på golvet i samma veva som ett glas går sönder. Där ligger jag och asgarvar mitt bland allt glassplitter. Självklart skulle ju alla kliva i det oxå vilket iofs va ganska svårt att undvika med tanke på att det va utspritt med glas över halva golvet. Dessutom va ju ingen tillräckligt nykter eller kreativ för att ta bort det heller. Slutade med plåster till nästan alla. Dumma glasbitar!

Ohh well, ringde taxi och åkte ner till stan. Hoppade in i en oändligt lång kö till Harrys. Visste inte ens om vi skulle lyckas komma in, är ju trots allt några månader kvar innan man få vistas där inne med rätta åldern inne. Än så länge får man ta till diverse metoder. Igår började jag prata om ekonomi med vakten för att han skulle komma på andra tankar än att jag skulle plocka fram mitt leg, jag frågade massa dumma frågor och va allmänt jobbig. Så till sist sa han bara -Men gå in nu då!

Väl där inne höll min fylla i sig och fick mig att agera dancing queen all night long. Dansade så sinnessjukt mycket, oavbrutet i flera timmar. Shit vad konstigt att man orkar hålla igång på det där viset när man är full. Imponerande. Fast vi gjorde väl en och annan paus och minglade lite oxå, träffade massa folk från jobbet. Vissa hade dragit på sig en präktig kalasfylla och pratade totalt osammanhängande, så kul att se nån från jobbet sådär. Om inte annat är det kul att ha nån att mobba måndagen efter, hihi..

Promenerade hem i nåt töntigt snöblandat regnväder strax efter tre. Hällde i mig massa vatten och somnade i soffan, som vanligt. Hmm jag fattar inte varför jag alltid envisas med att lägga mig i soffläge när jag kommer hem efter krogen, slutar alltid med att jag somnar där och vaknar upp helt sne i kroppen eftersom min soffa inte är direkt bekväm. Kan lika gärna krypa ner i sängen på en gång tycker man. Herregud vilket i-landsproblem.

Sov oanständigt länge på söndagen, vaknade nån gång vid halv två av att det ringde. Blev irriterad som fan men insåg strax därefter att det ändå va dax att kliva upp. Usch mitt huvud gjorde aj aj ont. Kunde inte ens skratta utan att få total huvudvärks-attack. Blä!

Men efter lite bakfyllemat och Wallander-film senare på kvällen kände jag mig som människa igen.

Är tydligen redan måndag, är inte kul att jobba 6 dagar i streck. Hinner ju knappt njuta av helgen. Eller jaa, den enda helgdagen man får. Idag va det iofs en bra dag, kan stolt meddela att jag numera är fast anställd på mitt jobb. Eller tillsvidare anställd som det heter numera, same shit alltså. Känns så grymt kul, är hur glad som helst! :)

Nu ska jag dricka kaffe och kolla på film.

puss

Här har ni föresten kvällens låt från i lördags, där kan vi snacka dance like nobody´s watching när man dansar loss till den, så inihelvete bra låt alltså. Enjoy!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0