How many men is to many men?

image184

Äntligen blev det fredag. Det va frutansvärt efterlängtat kan jag säga. Ledig hela denna helg oxå så nu har man tid att ladda batterierna tills det blir måndag igen.

Blev spontan utgång ikväll. Först tacos och vin med Elin och Sara, sen en sväng tills Platens där iaf jag inte blev speciellt långvarig. Kom hem nyss och klockan är inte ens två. Börjar jag bli gammal!? Hjälp!

Kvällens heta ämne var självklart män, vilket säkert inte får nån att höja på ögonbrynen. Vi blickade tillbaka på dom män vi haft i våra liv. När jag säger haft så menar jag inte bara dom man har haft skoj med i sänghalmen utan allt ifrån oskyldiga hångel till högstadiekärlekar och vidare till lösa relationer som aldrig blev nåt. Efter att ha pratat fram och tillbaka om alla dessa mansfolk kom vi fram till att under 22 års tid hinner man visst med en hel del. Herregud vilken slampa man är egentligen! Eller ska man skylla på att man bara plockat på sig lite livserfarenhet av livets goda!? Låter ju faktiskt mycket bättre. Hur som helst har man ju lyckats samla på sig en lista, inte oanständigt lång men tillräcklig. Ibland kan jag tycka att det skulle vara bättre om den varit kortare men då räddar jag den tanken med att glädjas åt att det inte är fööör många heller. Är ju inte direkt tresiffrigt. DÅ hade det däremot varit värre!

Tror dock att vi alla behöver ha en slampig period minst en gång under våran livstid. Jag är glad att jag har "lekt av mig" i så pass ung ålder. Jag menar, jag har ändå kommit till det stadiet där man inte längre finner nån mening med att hoppa i säng med vilt främmande karlar. Känns som man har been there and done that och nu räcker det, nu vill man ha riktigt kärlek. En karl som vill vara med en även på dagtid. Inte enbart efter tre en lördagkväll. Som sagt så är jag glad att jag känner så. Ser man inte till att vara lite busig när man är ung kommer suget efter one-night-stands och kroghångel bara krypa sig på senare i livet och det är väl inget man egentligen vill syssla med när man är runt 45-50 kanske? Nej man ska passa på att leva livet när man är ung! Sen säger jag inte att det är nåt fel med att vara 45 och njuta av det så kallade smörgåsbordet på krogen. Men jag personligen hoppas på att jag i den åldern tillbringar mina lördagar i soffan med min man och ett glas vin.

Man kan ju iaf hoppas!

Nu ska jag krypa ner i sängen och sova, imorrn blir det spinning på förmiddan och vad kvällen bjuder på får vi se! Tror iaf inte att jag ska gå ut, kan vara nyttigt att ta det lugnt då och då.

Bla, bla , bla...godnatt!

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0