Jag kan själv!?

image183

Jag har haft problem med mitt badkar! Det har under en tid runnit ut vatten över heeela golvet så fort man duschat. Med tanke på att jag duschar mycket, ofta och länge har det egentligen varit ett akut problem. Tyvärr är det ju så att jag har en tendens att skjuta upp saker och ting, har får torka upp massvis med vatten efter varje dusch nu i en veckas tid och sagt till mig själv att -Imorrn måste jag ringa min hyresvärd! för att sedan "glömt" bort det, eller med andra ord skjutit fram det ännu en dag. Typiskt mig. Men idag tog jag faktiskt tag i det och ringde, fast utan resultat för min hyresvärd är olägligt nog bortrest fick jag reda på. Faaan! rent ut sagt..

Det är i det här läget man ska ha en man som kan fixa och trixa och visa sig manlig genom att hjälpa till. Samtidigt vill man ju inte vara en sån som är beroende av någon annans hjälp. Fast nu råkar det ju iofs vara så att jag är ganska mesig. Kan knappt byta en glödlampa, sy i en knapp eller skruva ihop en IKEA-möbel (fast man får en beskrivning till alla möbler). Hade jag dessutom haft körkort och bil så skulle jag garanterat inte klara av att byta däck på den. Nej usch vad jag sänker mig själv, överdriver väl en aning. Men det är iaf liiite så jag är, att så fort det uppstår problem blir jag som en femåring och ber nån som är lägligt tillgänglig om hjälp. Illa att jag ens erkänner det här. Måste nog tillägga att jag är bra på så mycket annat. Laga mat, baka, skura golv och köpa skor..osv..med andra ord är jag bra på typiskt kvinnliga saker. Jaa förutom att sy då!

MEN, jag har minst sagt överträffat mig själv idag...

Tillbaka till det här med badkaret. Tänkte först att jag skulle kunna lösa det på nåt annat sätt, typ gå igenom mina manliga kontakter, hugga den händigaste av dom och be honom fixa det åt mig, haha eller huur!. Nej man vill ju som sagt inte framstå som totalt handlingsförlamad. Jag gav mig helt enkelt på detta badrumsproblem helt själv! Såg säkert väldigt kul ut med tanke på att jag kravlade omkring på alla fyra där i badrummet med fryspåsar på händerna. Skratta inte nu utan tänk er själva om ni skulle gräva i en golvbrunn under erat badkar, just det! Sen tar man ju det man har, eller hur!? :) Det va iaf inte kul alls och fixa med det där kan jag säga, fy fan alltså. Tror dock att jag inte längre behöver någon hjälp för efteråt test-duschade jag och det rann inte ut en enda droppe vatten.

Jag kan (tydligen) själv!? Hmm, får se vad min nästa utmaning blir..

Naeh nu ska jag fortsätta fixa och dona, ska ner i tvättstugan och hänga upp tvätten.

puss

Kommentarer
Postat av: k-k-k-kaatiiie!

jag syr knappar åt dig din lilla fjant!

2008-03-06 @ 16:26:11
URL: http://bloggis.se/lito

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0