Kåtmärkt - del två

image186

Minns ni mitt inlägg under rubriken Kåtmärkt? Om inte hänvisar jag er till att söka i bloggen på det och läsa det. Det är såhär, att jag har upptäckt nya platser att kåtmärka så här kommer del två. För alla snurriga själar som inte förstår vad jag överhuvudtaget menar med kåtmärkt kan jag kort och gott tala om att det handlar om platser som är gjorda för flört, ragg, span..osv..

Enjoy!

Stångån
Så fort vädret tillåter är det alltid skönt att ta en powerwalk runt stångån. Är man en latmask går det även bra att lägga sig på en gräsplätt brevid alla som motionerar och lapa sol istället. Funkar oxå att landa på en filt med nåt kallt att dricka framåt kvällen. Med andra ord kan man hänga vid stångån i princip vilken tid på dygnet som helst. Nu till saken, herregud vad det vimlar av snyggingar där omkring. Män som är ute och springer, spelar kubb, solar. Jaa dom är överallt. Så på med promenadskorna och ge er ut på en spanarsväng runt ån. Går som sagt även bra att ta med sig en filt och sätta sig i gräset och spana från stillasittande position.

Kollektivtrafik
Jag kåtmärker nåt så pass avtändande som kollektivtrafik. Detta i och med att jag vet att det är ett utmärkt ställe att utbyta flörtiga blickar på. Det gäller bara att välja rätt plats i bussen/tåget. Helst ska man sitta på dom där platserna så man hamnar mittemot nån. Är det då nåt manligt ögongodis kan det ju hända att man kikar upp från sin Metrotidning och kanske till och med bjuder på ett leende. Får man då respons på sitt flörtiga leende så kan man efter en stund dumpa tidningen och bara ägna resten av resan till att snegla, spana och le. Kollektivtrafiks-flörtande brukar dock inte leda till mycket mer än att man på sin höjd går av vid samma hållplats. Hur som helst, gillar man oskyldigt flörtande som mest innebär att le och skicka blickar så hoppa på en buss vettja!

Linköpings universitet
Jag är ju själv inte student och hänger inte allt för ofta ute vid universitetet. Men jag borde verkligen göra det, tydligen! Eftersom man får höra från kompisar som pluggar att det vimlar av karlar där ute och alla är dom ju från alla möjliga ställen. Med andra ord är det en salig blandning från vårat avlånga land. Man kanske borde åka dit och fiska efter en het göteborgare, en söt skånepåg eller en go värmlänning. Med tanke på att Becka ringer mig varje dag efter skolan och säger att hon har sett mannen i sitt liv (jaa olika varje dag) så verkar det vara the place att spana på. Funderar på att åka ut dit nån dag och äta lunch! Då ska det spanas vill jag lova, jag kanske oxå ser mannen i mitt liv!?

Elektronik affärer
Varje gång man ska köpa en ny telefon, byta sin TV eller lämna in nåt annat elektroniskt på lagning så tar man ju oftast en sväng in på affärer som Siba, Elgiganten eller Biltema. Är man tillräckligt uppmärksam vilket iaf jag är så ser man att hela personalstyrkan i en sån typ av affär är manlig, det är nästan så man blir hög av allt testosteron. Jaa personalen är som sagt manlig och extremt hjälpsam. Ibland hinner man knappt kliva in förrän nån dyker upp och erbjuder en hjälp. Sen pågår det ett ständigt flörtande från det att man berättar vad man har för ärende till det att man går ut från butiken. Enda nackdelen är väl kanske att man ibland kommer bort sig totalt och blir så stirrig av allt flörtande att man går med på att köpa en mobil man egentligen inte vill ha, en TV som är för stor eller en mixer som man aldrig kommer använda. Annars är det perfekta stället om man både vill flörta och bli ordentligt omhändertagen.

Sjukhusområdet
Sjukhuset är i vanliga fall ingen rolig plats men om man som jag jobbar där ser man inte bara tråkigheter kan jag säga. jag jobbar ju i restaurangen på sjukhuset ska jag tillägga för alla som inte vet det. Perfekta stället för att spana på män i vita rockar. Jag kan upplysa om att dom flesta läkarna faktiskt inte är så gamla. Man tänker sig att det är gråhåriga gubbar med stetoskop runt halsen. Men icke! Det är snarare vältränade män i 30-årsåldern, dock ibland med stetoskopet runt halsen. Dessutom vimlar det ju av läkarstudenter i området. Dom är både trevliga, flörtvänliga och man vet dessutom att det är killar som kommer ha bra jobb i framtiden, mycket intressant! Sen kommer nästa manliga kategori, fast under samma område. Byggarbetare! Eftersom sjukhusområdet är så stort pågår det ju nästan ständigt projekt lite här och där. Dom bygger, målar och snickrar på diverse avdelningar. Varje morgon ramlar dom in hos oss och köper frukost. Herregud alltså, måste erkänna att jag (som så många andra) blir halvt knäsvag när jag ser män i byggarbetskläder. Det är nåt speciellt med det. Räcker med att kolla på Room Service i kanal 5 så förstår ni vad jag menar! Några saker kan jag säga om dessa grabbar. Dom äter mycket, flörtar deso mer och har absolut ingen skam i kroppen när det kommer till vad dom kan häva ur sig. Jag älskar verkligen mitt jobb ibland, haha.

Sådär, nu får det räcka med kåtmärkta ställen för den här gången. jag återkommer när jag upptäckt fler. Har nån dessutom nåt tips på flörtiga ställen så dela gärna med er!

Nu ska jag snart sova.

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0