Nine-one-one, Iám on fire!

image192

I det sexpratande programmet Fråga Olle diskuterade dom igår sexiga yrken. Bland alla olika exempel fanns självklart alla klassiker med. Alltså, läkare, brandmän, kockar, vakter och poliser.

Personligen måste jag ju erkänna att jag är lite halvt svag för män-i-uniform i allmänhet, det spelar nästan ingen roll inom vilket yrke. Det är själva uniform-grejen man gillar. Fast favoriten är ju ändå brandmän, om jag nu måste välja. Bor lite passande granne med räddningstjänsten så jag vilar ögonen dagligen på alla dessa hunkar. Åh, minns att vid några tillfällen i somras stod hela brandstyrkan och tvättade alla brandbilar, det va en fröjd för ögat kan jag lova. Höll nästan på att gå in i en lycktstolpe! Iofs hade ju räddningen varit nära då...

Poliser och vakter är inte heller dumt. Jag har ju alltid haft ett gott öga till vakter och dom har alltid haft ett gott öga till mig verkar det som. Vart jag än går lyckas jag alltid skapa nån slags connection med vakterna. Detta brukar iofs löna sig för jag behöver väldigt sällan eller på vissa ställen aldrig plocka fram mitt leg. Sen är jag väl inget hatobjekt för en vakt. Är sällan kalasfull, ställer aldrig till med bråk och har aldrig sett till att få mig själv utslängd från en enda krog. Jag är nog en ganska trevlig person.

Läkare ser jag ju varje dag och dom är väl heta iofs. Fast det är ändå inte det sexigaste yrket. Dom är nog mer charmiga och omtänksamma. Brandmän, poliser och vakter är helt klart sexigare. Dom är liksom mer stora och maskulina, grrrr! I like that.

Kockar är oftast ganska heta. Iaf när dom fortfarande är i så pass ung ålder att dom ännu inte hunnit skaffa sig en provsmakar-mage. Kockar som stått vid grytorna och smakat av gräddiga såser och smöriga grytor i flera år kanske inte är i sexigaste laget. Men för det mesta är dom sexiga och kock är garanterat godkänt som sexigt yrke. Dessutom är det ju pluspoäng att gänga med en man som verkligen kan laga mat, på riktigt. Inte bara koka makaroner och steka korv.

Oj vad jag svamlar, vet inte ens om jag skulle komma fram till nåt. Ohh well, kom precis hem från jobbet och nu är det äntligen långhelg. Fyra hela dagar ledigt, lovely! 

Ska hoppa in i duschen nu. Ikväll verkar det bli vindrickande. Mycket möjligt att det blir utgång oxå, vi får se!

puss

                                                                                             

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0