Oh the drama

image200

Så va det söndag igen. Helgen tar alltid slut så fort, why?

Blev en lugn fredag följt av jobb på lördagen. Kvällen bjöd på fest hos Jessica och Carro. Va rätt många man inte kände där så det va kul att mingla med lite nytt folk. Fyllan kröp sig på ganska sakta den här gången, dessutom blev den inte särskilt brutal. Alla utom jag ville kolla på melodifestivalen så jag blev åter igen tvingad att se skiten. Denna gång hade jag dock alkohol att sysselsätta mig med medans alla andra härjade om vilken låt som va bäst och vem som hade snyggast kläder och bla, bla, bla. Sen vet inte jag om det va min fylla som pratade eller om jag har gått och blivit töntig, men jag påstod tydligen att låten som vann va bra. Hoppsan!

Efter några rabarbercider åkte vi ner till stan. Hamnade på Harrys och BK sen, där va det sjukt mycket folk. Gick knappt att ta sig fram, men kul hade vi.

Det enda som förstörde kvällen lite smått va en oväntad catfight som startade lite smått redan på festen. Det började med anklagelser från nåt håll och övergick i skrik och gap och fula ord. Med andra ord en typisk och rätt fjantig catfight. Dessutom totalt onödig. Varför kan man inte bara prata igenom det hela och lösa det så? Okej om det handlar om lite större saker men när det kommer till små obetydliga skitsaker kan man antingen prata om det och lösa det på fem minuter eller bara skita i det så rinner det ändå snart ut i sanden. I det här fallet kan jag iofs delvis förstå att det blev irritation, är ju aldrig kul att bli anklagad för en massa saker men ändå. Nej usch, jag tycker inte om när folk bråkar och allra minst ens kompisar.

Annars hade vi som sagt kul. Va bara såå jäkla kallt när man skulle promenera hem. Kom hem och landade inte helt oväntat i soffan, fortfarande helt frusen och kall. Skulle ringa va det tänkt men somnade tydligen med telefonen i handen. Jaa, där låg jag i min obekväma soffa en hel natt med min telefon i handen och kläderna på. Såg antagligen inte allt för hett ut. Fast utvilad va jag sen, vaknade runt 1 på förmiddan. Skönt!

Idag har man inte gjort allt för mycket. Va ute en sväng i solen iofs, fick nästan vårkänslor. Underbart väder! Igår kom Susse hem från säsongsjobbet i Åre så vi samlade ihop hela gänget och tog en fika hos Sara. Drack en massa te och snackade skit, trevligt. Är tyvärr inte allt för ofta vi ses sådär allihop. Så är det att vara vuxen tydligen, alla har fullt upp med sitt. Sad but true.

Ny vecka nu då, den blir iofs inte hel eftersom det är påsk. Åh, långhelger gillas kan jag lova. Dessutom kommer N the man hem! :)

Hmm detta blir nog en bra vecka...

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0