Secret love

image201

Tillbaka på jobbet då, känns faktiskt helt okej. Farligt med ledighet egentligen, man blir lite smått slö. Dessutom hade jag inte helt oväntat skaffat mig en totalt omvänd dygnsrytm under helgen men den börjar sakta men säkert bli återställd nu. Fast snart är det ju helg igen och då är det väl samma visa, men jag kan verkligen inte kliva upp tidigt på helgerna alltså. Nej då sover jag till förmiddan och går och lägger mig fram på småtimmarna. Herregud, jag måste ha flest i-landsproblem av alla..

Idag blev det en sväng på stan med Marie efter vi slutade jobbet. Va tvungen och gå till telenorbutiken och fixa ett nytt sim-kort för det jag hade va helt fuckat. Fick iaf ett nytt gratis, vilket va tur för igår köpte jag en ny telefon och den va verkligen inte gratis. Köpte den jag har tjatat om i nåt tidigare inlägg. Sony ericsson w580i, one fabulous phone.

När vi är på väg till telenor ser vi en gammal jobbarkompis komma gående på andra sidan övergångstället, vi kan kalla honom K. Han går hand i hand med en tjej och vi båda blir nyfikna på vem hans nya love är eftersom han aldrig verkat vara en kille som håller sig till bara en. Ingen av oss har sett honom på länge så vi springer i fatt honom, ropar sen på honom och när det kuttrande paret vänder sig om ger K oss genast en besvärad min och börjar på en sekund pladdra om en massa strunt. Tror inte ens han sa hej där innan struntpratet satte igång. Medans K står där och pratar ser vi båda att hans andra hälft ser lite förvånad och undrande ut. Blicken sa både att hon undrade vilka vi va och när fan K skulle presentera henne för oss. Svaret blev kort därefter, inte alls. För på ett ögonblick får K väldigt bråttom och tar sitt bortglömda och ignorerade sällskap i handen och halvt springer ner över torget.

Både jag och Marie är överens om att K alltid varit en ganska knepig kille, men idag va det värre än vanligt. Dom stora frågorna va självklart, varför va K så himla obekväm och nervös? när han i själva verket är den totala motsatsen. Hmm och varför i hela fridens namn presenterade han inte sin nya? Jag tror mig ha svaret. Jag tror helt enkelt att K skämdes för sitt nya ragg. Med tanke på att K alltid uttalar sig om att han är en riktigt casanova som bara hovar in riktiga babes och inget annat och nu kom han hand i hand med en som kanske inte riktigt är hans stil. Nej hon va en sån person som den K vi känner skulle sågat på en sekund. Ska tillägga att K är en kille som oxå bryr sig ganska mycket om vad man tycker. Vill ofta ha ens åsikt om saker och ting. Det brukar han visseligen få. Men vi skulle aldrig döma honom, vem han än kommer hand i hand med. Ska fråga ut honom nästa gång jag ser honom och ta reda på om min teori stämmer. Alltså om han helt enkelt va rädd för vad vi skulle tycka.

Varför skäms egentligen vissa för sin partner? Jag menar, det är väl bara vad man själv tycker som spelar roll? Folk som ogillar andras partners kan ju tänka såhär, att det är inte dom som är ihop med personen ifråga så varför klaga och döma? Jag skulle iofs inte heller vilja att halva Sverige spanade in min karl. Då skulle det kännas lite smått hotfullt istället. Inte kul det heller.

Nej folk ska inte vara så rädda för andras åsikter. Ska försöka få fram det till K så han i fortsättningen presenterar sin partner för sina kompisar.

Nu ska jag hoppa in i duschen, sen sooova! Är så sjukt trött.

Idag hade jag förövrigt besöksrekord här i min blogg, tackarrr! Kul att så många verkar finna mitt svammel intressant. Keep on reading! :)

puss

Kommentarer
Postat av: Anders

Haha detta kunde varit jag! Jag kan verkligen identifiera mig med "k"...

2008-03-26 @ 23:01:14
Postat av: hej

jag tror att din teori stämmer, men vad elakt av den där K att göra så. Man ska som sagt inte bry sig om vad andra tycker ju!

förstår att många läser din blogg föresten, den är riktigt bra måste jag säga! du borde uppdatera den oftare bara! :)

2008-03-26 @ 23:29:00
Postat av: Mona

Hej
En storläsare av din blogg måste väl skriva något nån gång =)
En hemmasittare som jag måste leva genom andra, hahaha...närå så illa är det inte..men tätare uppdateringar tack!

Ha det fint, kram på dig!

2008-03-27 @ 12:37:00
Postat av: Evve

Din blogg är lätt min favvoblogg! alltid så roliga inlägg :D och alla bilder är gryyymma, var har du hittat alla?

Klart man fortsätter läsa men jag håller med de andra som har kommenterat här att du borde uppdatera varje dag eller så!?

tjohej

2008-03-27 @ 19:19:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0