Analysera mera!

image226

Okej, here we go again! Jag ska tvinga er att ta er igenom ännu ett tjatigt inlägg om det manliga släktet. Man kan tycka att det är tröttsamt men erkänn att ni tycker att det är liiite smått intressant med?

Idag läste jag och Becka i Cosmopolitan (jag vet att det låter både klyschigt och lite smått fjortis) Det va det iofs med men rubrikerna på omslaget lät minst sagt intressanta så vi var tvungna att läsa alla dessa artiklar. Rubrikerna lät ungefär såhär: "Han säger det ena men menar det andra", "Vad du absolut inte bör fråga en man", "Vad pratar män om när vi inte hör?".

Med andra ord bara frågor som vi analyserat och diskuterat ett flertal gånger. Fast iofs, det där med att män oftast säger en sak men menar en annan är ju då inte så mycket att diskutera längre. Har kommit fram till att det ligger i deras natur. Dom frågar om man själv är hungrig för att dom egentligen vill att man ska laga mat åt dom. När dom innan sängdax undrar om man är trött är det enbart för att ta reda på om man har orken att ligga med dom. Inte sant!?

Däremot har jag alltid varit nyfiken på vad män pratar om när vi inte hör! Jisses vad svårt alltså. Jag tror inte dom är som oss tjejer direkt. Vi delar ju all information med varandra, är få saker man inte avslöjar. När det handlar om män lär det ju vara olika från man till man. Jag kan ta en killkompis som exempel. Han påstår att han pratar med olika kompisar beroende på ämne. En kompis pratar han bara känslor och romantik med, en annan bara om datorer och annat tråkigt, en tredje får bara höra om hans kläder och skor. Sex däremot, pratar han om med alla. Inte helt oväntat dock. Egentligen tror jag att män snackar mer än vad vi vill tro. Jag menar, alla behöver ju prata av sig då och då. Tror dock inte att män som pratar om mycket med varandra skulle erkänna det för oss. Inte män man är tillsammans med iaf. Skillnad är det när det handlar om killkompisar. Dom är tvingade att avslöja all hemlig information om hur män egentligen funkar.

Vad bör man absolut inte fråga om då? Överst på listan är väl frågor som man inte vill ha ärliga svar på. Som när du frågar en man om kläderna man valt sitter bra eller om du ser stor eller konstig ut i dom. Då vill man ju bara höra att det ser kalasbra ut och man har aldrig varit finare och bla, bla, bla. Oftast svarar dom det man vill höra men sen finns det ju vissa män som är ärliga. Det slutar inte alltid bra. Just därför bör man inte fråga sin pojkvän om sånt, bättre att fråga en kompis. Fler exempel som stod med i artikeln och som antagligen stämmer är frågor som handlar om kläder och skor. Vad ska en man svara på frågan om vilka skor som passar till den eller den klänningen. Åter igen är det bättre att fråga en kompis. Nåt mer man helst inte bör fråga en man om är hur snygg han tycker att man är på en skala från 1 till 10. Svarar han 9 kommer man undra va fan man inte är en 10:a för och svarar han nån siffra under 9..jaa, då blir det ett jäkla liv. Bättre att fråga saker som klingar bra i deras öron och som inte kräver så mycket eftertanke från deras sida. Exempelvis "Är du hungrig?" eller "Ska vi ligga?". Sånna frågor får man garanterat svar på. Möjligtvis i både ord och handling..!

Nähä nu är det slut med analyser för idag. Ska snart hoppa in i duschen och göra mig iordning för utgång. Kan iofs tänka mig att vi hinner med en och annan analys av det manliga släktet mellan drinkarna.

Ha en bra fredag!

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0