Kulturkrock?

image223

Skapligt trött idag kan jag säga. Hade god lust att stanna kvar i sängen resten av dagen när jag slog upp ögonen. Risken för att bli rastlös är iofs ganska stor om man ägnar en heldag i sängen. Speciellt när man är själv, skulle vara en helt annan sak om jag hade en karljävel att leka med. Hoppsan nu kom jag helt plötsligt in på nåt helt annan ämne än vad jag hade tänkt från början. Inte meningen, bäst man håller sig till ämnet. Som mest handlar om the big birthday-party igår. Samt om vilken bra söndag det har varit.

Först måste jag jag bara nämna att Ida och Danne, hennes karl har världens jävla drömlägenhet. Fy fan så stilrent och snyggt det va, exakt så som man själv vill ha det. Nytt, fräscht och bara svart, vitt och mörkbrunt. Va som taget direkt ur IKEA-katalogen fast med dyrare möbler. Ohh well, vi va först på plats för en gång skull. Ida hade varit kreativ och gjort massa bål och plockmat. Inte helt fel med andra ord. Sen blev det som vanligt en massa paket som skulle öppnas och en jäkla massa folk man skulle hälsa på. Lägenheten fylldes rätt fort med ett antal pers. Dom flesta va trevliga och som jag sagt tidigare, det är alltid kul med nytt folk. Fast det va ju en och annan som va en klass för sig eller vad man säger. Under kvällens gång kom vi fram till att det kändes som nån slags kulturkrock i hela vardagsrummet. Jag menar, vi i vårat gäng är verkligen oss själva allihopa. Vi har dessutom olika personligheter, klädstilar..osv. Men på andra sidan av rummet satt det människor som va typ allt vi inte är. Sånna som ser ut som att dom ska gå sönder, bli skrynkliga eller i allmänhet bara känns som att dom är en del av inredningen. Ska absolut inte dra alla över en kant men det fanns några stycken. Dom va lite fina i kanten eller vad man ska säga. Nu låter jag fördomsfull men faktum va ju att ingen av dom pratade med några andra än folk i sin egna "krets". Vi tjöt iofs inte för det eftersom vi hade grymt kul ändå! :)

När vi alla hade pimplat i oss våran bål och resten av det drickbara gick vi ner till stan. Det blev Platens för "omväxlings" skull. Fast där va det mest folktomt och inget vidare kul så det blev inte långvarigt. Nej Platens på en lördag är sällan kul alltså. Men det va rätt gött och komma hem tidigt. Drack ett glas blåbärsoppa eftersom jag inte hade ätit på hela dagen (nej jag hann aldrig det sen), borstade tänderna och somnade på en sekund.

Idag har det ju seriöst varit BÄSTA vädret. Massa sol och värme. Har verkligen varit ute hela dagen oxå och tagit vara på denna underbara dag. Först satt jag, Becka, Emelie och Sanna ute och åt bakfyllekäk i solen vid Stångebro, så jävla gött! Sen blev det en filt i gräset med glass, bra musik, kedjerökning och skitsnack. Klockren söndag med andra ord. Förflyttade oss sen upp till Beckas balkong sen och hängde där, käkade lite mer. Man blir ju typ aldrig mätt på söndagar, haha! Kom hem nyss och nu känner man av att man varit ute ett antal timmar, är fan helt kall. Blir nog att ta en dusch, sen kan jag garantera att det blir soffläge och en BECK-film!

Imorrn är det tydligen måndag, igen! Faa aaan!

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0