Whenever, wherever



När man bor i en så pass liten stad som denna har man fått lära sig att det är svårt att undvika folk man inte vill träffa, lätt att leta rätt på nån man slarvat bort, att det inte är nån stor grej att nån man känner är bästa kompis med nån man jobbat med som är släkt med killen ens bästa kompis dejtat osv, osv. Nej man kan inte riktigt gå runt hörnet utan att lyckas träffa på NÅN man känner eller ännu värre, haft ihop det med. Jaa för ens gamla ragg hänger i krokarna kan jag lova och dyker upp lite här och var. På hemköp, systemet, HM, runt stångån och hör och häpnad..i ens eget hus!


Jaa för ett tag sen upptäckte jag att ett gammalt ragg till mig hade bosatt sig i detta 9-våningshus. Okej, det va väl ingen big deal mellan oss. Va mer ett typiskt kroghångel som ledde till ett tappert försök till att forsätta på en högre nivå men som alla vet kan det hela bli förjäkla krångligt på fyllan och villan så det slutade inte särskilt dramatiskt. Det ska även tilläggas att detta hände för ungefär 2 år sen så det är ju redan historia. Har inte pratat med honom sen dess men varje gång man träffas i entrén eller i tvättstugan blir det iaf ett hej från oss båda. Aja även om det som sagt va sjukt länge sen är det ändå lite komiskt att han flyttade in just här.


Ett flertal gånger har jag även sett ett annat gammalt ragg, också från back in the old days, på jobbet! Jaa, han har dykt upp där nu flera gånger och köpt mat. Det är då jag gör mitt bästa för att unvika att stå i kassan. Inte för att jag är 12 år och tycker att det är pinsamt men det känns så konstigt och stå där och le och inte veta vad han tänker. Om han ens tänker nåt alls. Det har ju ännu inte kommit fram fakta om vad som pågår i huvudet på män. Kanske bara är vi kvinnfolk som gör en grej av sånt!?


Hur som helst så är jag och även många av mina vänner överens om att antingen rör sig våra gamla ragg märkligt nog just exakt på samma ställen som vi, eller så är det bara en ren slump att vi gång på gång träffar på dom, eller så är det helt enkelt bara ett bevis på att man faktiskt varit en liten slampa i sina yngre dagar. Jag vet inte..!?


Eftersom jag själv inte har några planer på att flytta får man hoppas att den här stan en vacker dag rensas på massa gammalt och fylls på med en massa nya heta män, tackarrr!


puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0