Carpe fucking diem



Måndagar brukar i vanliga fall vara en såndär typisk gnälldag. Med undantag för en och annan, bland annat just denna. Fy fan vilken bra dag det har varit. Kom till jobbet i vanlig ordning och för en gång skull va ingen sjuk, då kom min chef på idén att låta mig prova på att jobba en dag på sjukhuset i Norrköping. Jag har tidigare sagt att det skulle vara kul att se hur dom jobbar i deras restaurang och se om man kan lära sig nåt nytt eller få nya idéer. Men oftast behövs man ju här på hemmaplan eftersom det oftast saknas folk. Bla,bla,bla idag passade det iaf perfekt. Så jag har spenderat en arbetsdag i Norrköping, det va riktigt kul måste jag säga. Lite annorlunda men ändå vissa likheter med hur vi sköter vår restaurang. Träffade en massa trevligt nytt folk oxå. Imorrn är jag tillbaka på mitt egna jobb och det känns rätt skönt men det va kul att komma iväg och bara prova på nåt nytt för en dag.

Kom hem halv 5 och drog iväg på en powerwalk. Efter det satte jag igång en storstädning som verkligen behövdes. Har även tvättat lite. Oj snacka om att få x-antal saker gjorda på en hel dag. Sånt gillar jag, när man lyckas fånga dagen deluxe.

Jisses vad jag tjötar om massa ointressanta och extremt vardagliga saker nu känner jag. Men nån gång måste man ju få smyga in ett och annat tråk-inlägg oxå, eller hur!? ;)

Kan lika gärna fortsätta mitt svammel med en resumé av helgen. Hmm, fredagen sov jag i princip bort totalt. Nejdå, så illa va det väl inte men det va länge sen jag tog det såå lugnt en fredag, blev TV:n istället för Platens för ovanlighetens skull. Lördagen bjöd på födelsedagsmiddag med en massa goda drinkar och utgång. Hade riktigt kul men vaknade upp med lindrig huvudvärk på söndagen. Fel dag att vara bakis på helt klart med tanke på att det va sol heeela dagen och där låg man inomhus i soffläge och fick inte allt för mycket gjort. Men det är väl så en söndag ska vara, egentligen.

Nej nu ska jag hoppa in i duschen.

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0