Oh please behave!



Som alla säkert redan vet jobbar jag i en restaurang. Varje dag stöter man på ett antal olika typer av människor. Dom flesta är trevliga och tacksamma. Men sen finns det ju självklart en bråkdel som smällt i sig en citron innan som kommer till oss och äter, med andra ord rikigt sura människor. Nåt jag däremot inte varit med om är den riktigt elaka och nästan opassande otrevliga bråkdelen av gäster.

Well, häromdagen fick jag minsanna höra ett och annat när jag stod i kassan på jobbet och försökte vara alla till lags samtidigt som jag bjöd på mitt charmigaste leende. Detta gick dock inte hem hos alla. Okej, jag blir inte särskilt ledsen eller arg för minsta lilla negativa kommentar men denna torsdag va folk extrema. Ska inte skriva nån novell med tusentals exempel men ett kan jag dela med mig av. Jag råkade klanta mig lite genom att dra för mycket pengar från en karl(jävels) kort. Detta va ju självklart inte meningen och jag löste det hela med att be om ursäkt 47 gånger och sen ge honom pengarna jag råkat dra av från hans kort i kontanter. Anyway, det va inte godkänt som ursäkt enligt honom och jag va enligt honom "så jävla dum i huvudet" osv, osv. Strax därefter kom dom, en efter en. Sånna där elaka gäster som bara måste trycka ner en.

Jag blir alltid lika chockad varje gång folk är sådär. Mest för att jag jämför deras beteende och attityd mot mig som personal med hur jag själv beter mig när jag själv är kund eller gäst. Visst, man kan klaga och ha synpunkter men inte fan kallar man nån dum i huvudet för det!? Nej det där är typiskt folk som aldrig satt sin fot i restaurangbranschen. Om nån frågar mig så tycker jag att ALLA nån gång under sin livstid borde prova på det yrket nån gång i sina liv. Just för att kunna skaffa sig förståelse för oss som sliter och gör allt vi kan för att våra gäster jag trivas och vilja komma tillbaka. Menar iofs inte bara i restaurangbranschen utan alla yrken som handlar om service och kundkontakt. Jag har kommit på mig själv att vara nästan överdrivet trevlig mot personalen när jag handlar nånstans. Bara för att jag är medveten om exakt hur dom vill bli bemötta.

Min poäng i detta svammel är iaf att jag tappar nästan respekten för vissa vuxna människor som tror att dom kan kläcka ur sig vad som helst och behandla en som att man är längst ner på skalan. Förstår inte varför, man är bara människa och då är det väl ändå tillåtet att göra fel. Inte är man väl dum i huvudet för det!? Nej, folk borde tänka innan dom pratar ibland.

Sådär, nu ska jag sluta avreagera mig och försöka sova istället. Blev en lugn fredag förstår ni, är såå sjukt trött. Måste ladda inför imorrn, då har brorsan och hans polare gemensam födelsedagsfest på Lorient. Det blir middag och förhoppningsvis massa drinkar och mingel. Det kommer ungefär 140 pers, antar att det blev trevligt. Hörde dessutom rykten om att nästan 90% av alla är män! Mycket intressant fest, haha! ;)

Har köpt superfin klänning och är så jävla laddad! Uppdatering om lördagen kan jag garantera!

Nu ska jag sova, puss

Kommentarer
Postat av: Bell

Gums, det är alldeles för dålig update här :D Jag måste ju få en massa info när jag är flera hundra mil bort!!!Love u och saknar dig massa!

2008-10-30 @ 00:34:14
URL: http://isabellilondon.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0