Games people play



Det här med kärlek, sex, relationer, flörtande osv innehåller inte helt oväntat en miljon olika slags knep, metoder och framförallt spel. Finns självklart många smarta sätt att spela på men för det mesta är det fula, osmidiga och icke genomtänkta spel det handlar om. Personligen klarar jag mig utan en massa spel. Ska man däremot mot alla odds ge sig in i spelet gäller det att spela med rätt kort och sköta det snyggt.

Ett av dom mindre smarta spelen när det gäller att få kontakt med den man vill ha är nåt som jag tror att mest män ägnar sig åt. Anledningen till att jag tror det är naturligtvis för att verken jag eller mina vänner brukar använda oss av den metoden. Nämligen att genom sina vänner få kontakt med the one you want. Detta har kommit på tal en hel del på senare tid eftersom några av mina kompisar nyligen råkat ut för det. Jag har oxå råkat ut för det, men det va ganska länge sen. Det har ändå hänt oss alla ett par gånger, minst! Verkar vara många män som tror stenhårt på att detta spel fungerar.

Frågan är vad som rör sig i huvudet på dessa män när dom tar till den så kallade "kompismetoden". Det va möjligtvis okej att via en kompis fråga chans på den man va kär i när man gick i typ lågstadiet, nu blir det bara pinsamt. Vad tror dom egentligen!? Att dom ska nå en på ett lättare och snabbare sätt genom att fjäska in sig hos ens vänner? Nae det funkar inte riktigt så. Inte enligt mig. Jag menar, jag faller mer för en karl som går direkt fram till mig och börjar prata istället för en som sitter och trängs mellan mina vänner och marknadsför sig själv och hoppas innerligt på att dom ska vidarebefodra hans "reklam" på bästa sätt. Grejen är ju bara att det oftast slutar med att vi skrattar åt dessa killar och ställer oss frågan varför dom måste gå den krångliga vägen via ens kompisar när dom lika gärna kan kasta sig rakt på det hela på egen hand!?

Jisses, det är dessutom så uppenbart vad dom sysslar med ibland. Man ser ju rakt igenom sånt där. Utan tvekan. Den nyheten verkar dock inte nått fram till det manliga släktet. Seriöst dom borde som sagt skippa det här med att gå en massa omvägar! Visst är det viktigt att komma överens med sin partners vänner men det är ju inte dom man ska lära känna först av allt!?

Nej inte direkt.

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0