Baking




Usch, vaknade alldeles för tidigt idag, typiskt! Så fort man får sova så lyckas man ju aldrig med att sova sådär jättelänge. Efter många försök valde jag att gå upp istället, M lär inte vakna än på kanske två timmar. Funderar på att ge mig ut på en powerwalk i höstvädret, i brist på annat.

Senare idag ska vi iväg och fira min svärmor som fyller år och ikväll blir det bio och middag med Bella & Christoffer. Ska bli riktigt mysigt!

Just det, vi ska ju som sagt till min svärmor och hon är en av dom få kvinnor som inte gillar att baka så jag tänkte vara snäll och stå för bakverken till kalaset. Valde dock inget komplicerat utan helt vanliga, men supergoda äppelmuffins. Tänkte slänga upp receptet här i bloggen så ni med kan njuta av härliga äppelmuffins såhär på lördagen! :)

Enjoy!

Äppelmuffins (c.a 15 st)

100 g smör eller margarin
2 ägg
2 1/2 dl socker
2 msk vaniljsocker
1/2 tsk bakpulver
2 dl vetemjöl
1 msk kanel
3 äpplen (gärna Royal Gala)

Socker & kanel som "topping"

Skala, kärna ur och dela äpplena i lagom stora kuber. Smält margarinet och låt det svalna. Vispa ägg och socker pösigt. Tillsätt dom övriga ingredienserna. Blanda till sist i margarinet. Fördela smeten i större muffinsformar. Lägg i 3-4 äppelbitar i varje. Blanda socker och kanel, strö det sedan över dina äpplemuffins. Grädda i mitten av ugnen på 200 grader i c.a 10 min.



Såhär goda ser dom ut! Lycka till :)

Nu ska jag ta på mig en massa kläder och ge mig ut på den där powerwalken!

puss

Kommentarer
Postat av: ...

Det ser riktigt smarrigt ut..man kanske skulle prova!!? =)

2009-10-03 @ 13:51:21
Postat av: Bull

Mmmm, de var precis lika goda som dem såg ut :d mums!

2009-10-04 @ 15:35:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0