Helg!



Äntligen är det helg! Ber om ursäkt för dålig uppdatering men jag har varit så fruktansvärt trött denna vecka, har inte riktigt haft ork. Det är jobbet som tar på krafterna just nu, många förändringar på grund av nytt kontrakt, en massa varsel av för mycket personal, upplärning av nytt folk, influensa som härjar bland personalen = man får jobba som en galning för att hinna allt..osv. Jaa ni förstår! Usch, numera har jag verkligen ingen lust att gå till jobbet, jag tycker egentligen om mitt jobb men just nu är det ett rent ut sagt vidrigt arbetsklimat i luften och det känns av så fort man sätter sin fot där redan vid sju på morgonen. Blä! Inte kul alls. Vill ha tillbaka den normala stämningen, ha tillbaka personalen som varslats, gå tillbaka till gamla rutiner. Helt enkelt bara spola tillbaka allt skit som varit. Varsel tar alltid hårt på en arbetsplats, vilket företag det än gäller och det är en jobbig period både för dom som får gå och för oss som jobbar kvar. Nåja, man får helt enkelt hoppas att det blir bra till slut, trots alla nya förändringar. Jag gillar vanligtvis förändringar men helst inte för många på en och samma gång. Nae, slut på mitt gnäll nu va!? Va bara tvungen att skriva av mig lite.

Har fortfarande inte fått nåt datum för våran flytt, tyvärr! Ska ringa min hyresvärd och tjata lite tror jag. Man vill ju gärna veta så man kan börja inhandla möbler. Har redan sett ut en superfin soffa, köksbord, soffbord..osv. Åh kommer bli så fint, är jag helt säker på. Vill så gärna sätta igång NU! :)

Hösten har kommit på riktigt nu, vet inte om jag gillar det. Lite mysigt är det iofs när det är lagom kallt, sol och en massa gula löv överallt. Men jag gillar inte kyla, blåst OCH regn på samma gång. Sånt höstväder kan man vara utan. Har iaf köpt vinter och höstjacka, ett gäng stövlar och lite stickade mysiga tröjor så jag är iaf förberedd på några möten med kylan. På tal om kyla så kan jag upplysa om att vår lägenhet är iskall, elementen är knappt igång och man vill helst inte gå runt lättklädd här kan jag tala om. Fy, är färjäkla kallt! Funderar på att sova i badkaret (med kokhett vatten i) eller köpa ännu ett duntäcke och sova med dubbla. Eller så får jag helt enkelt nöja mig med mitt alldeles egna element M, han är alltid varm! <3

Fredagskvällen blev lugn, hängde hos Susse, vi käkade tacos och kollade på idol. Kom hem för flera timmar sen men innan jag placerade mig vid datorn fastnade jag i garderoben. Behövde röjas upp lite där inne. Konstigt att man alltid ska styra med sånt mitt i natten. Nu sitter jag och väntar på M som är ute och dricker öl. Ska snart fortsätta vänta på honom i sängen, är så sjukt trött! Lär nog somna sött innan han kommer hem. Imorrn blir det morgonpromenad, mysfrukost, lite städning, en sväng på stan och på kvällen kommer Bella och Christoffer hit på middag. Ska bli mysigt! :)

Nähä, nu blir det sängläge!

puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0