Manlig minnesförlust?



Jag och Bella diskuterade det här med mäns förmåga att ständigt glömma saker och ting. Det spelar ingen roll hur många gånger man talar om vissa saker för dom. Det går ändå in genom ena örat och ut genom det andra, eller så kanske det inte går in alls!?

Naturligtvis började denna diskussion med att vi kom fram till att våra kära pojkvänner var ungefär lika bra (läs sämst) på att komma ihåg saker. Ett mycket bra exempel är när dom på kvällen frågar vad man ska göra dagen efter. Då svarar man självklart med ett fullspäckat schema och får tillbaka en bekräftelse på att dom faktiskt lyssnade. Desvärre vänder det hela sen dagen efter, för då får man frågan när dagen är slut "Vad har du gjort idag då älskling?" och med en större suck rabblar man upp det igen, avslutar med en pik i form av meningen "men det har jag ju redan sagt, igår!" och får det välanvända svaret "Aaa juste!". Jisses jag blir tokig på DET svaret! "Aaa juste!".

Okej, man kanske inte kan förvänta sig att dom ska hålla reda på minsta lilla sekund av ens dag. Jag menar, jag straffar inte M om han inte håller reda på hur många koppar kaffe jag druckit under dagen eller nåt annat onödigt vetande. Det som är irriterande är ju att dom faktiskt frågar och låter intresserade av vad man ska göra precis som när man själv frågar dom men sen är svaret man ger dom som bortblåst. Jag däremot, måste erkänna att jag kommer ihåg precis allt M talar om för mig. Även saker han berättade om för mer än en vecka sen kommer jag klart och tydligt ihåg. Frågan är om män har sämre minne? Eller så är den stora skillnaden att vi kvinnor har förmågan att kunna gå tillbaka i hjärnarkivet och ställa följdfrågor till vad dom berättat tidigare, exempelvis "Gick det där mötet bra som du hade i måndags?" eller "Hade du trevligt när ni va ute och käkade med jobbet förra fredagen?" osv. Nåt som män tydligen inte kan.

Bella sa en smart sak som är till våran fördel och verkligen till männens nackdel. När man har bra minne och minns allt som folk talar om för en blir det desto svårare att gå på lögner, vilket är bra. Har man däremot sämre minne och glömmer det enklaste som t.ex vilken färg man tog på underkläderna imorse så blir man ju automatiskt lättlurad. Det går ju att borra in vad som helst i deras huvuden. "Joo men du har visst lånat femtusen av mig!".."Aaa juste!", haha! Nej man kanske inte ska utnyttja det på ett elakt sätt men det jag ville komma fram till var det som Bella sa att det är inte så lätt att lura oss kvinnor, med tanke på att vi minns allt och lite till. Okej jag ska naturligtvis inte dra alla män över en kam. Jag och Bella tyckte bara att det va komiskt att våra män hade lika dåliga minnen och svarade oss med precis samma replik, så vi bestämde att dom två fick räcka för att slå ut en statistik på att våran analys stämmer.

Fast efter att vi såg denna reklam (se nedan) bestämde vi oss verkligen för att våran analys stämde. Det va liksom den avgörande bekräftelsen. Lägg märke till att våran "favorit"-replik är med på många hörn.



Sjukt roligt! Nej nu ska jag sluta analysera, iaf för ikväll. Ska hoppa in i duschen och sen blir det att mysa ner sig i soffan framför idol. Ska fråga M om han kommer ihåg vad som börjar på TV4 klockan åtta, jag återkommer med svaret!

puss

Kommentarer
Postat av: Bell

Hahhahahahahahhahahahahahahahhaahha.Amen sister,amen!!

2009-09-22 @ 21:43:50
URL: http://starsailor84.blogspot.com
Postat av: eerrrrrm

hahahaha så jävla bra skrivet! Och yay för att du skriver igen! ;D

2009-09-23 @ 17:32:33
Postat av: Anonym

ÄNLTIGEN UPPDATERING! så jävla gött

2009-09-25 @ 20:16:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0