Everyone thinks that i have it all, but it's so empty living behind these castle walls..

Vad gör man när man inte är vän med sig själv!? Det går ju inte! Man står ändå sig själv närmst av alla. Man ska leva med sig själv hela livet ut. Man umgås med sig själv varje dag, dygnet runt. Det går liksom inte att undvika sig själv. Man kan inte direkt gömma sig bakom nån annan och tro att man inte ser sig själv.
Exakt det skulle jag vilja göra just nu. Jag har hamnat i ett stormigt bråk med mig själv och det är nog det tuffaste man kan konfronteras med. Det är svårt att sluta fred med sig själv. Speciellt om man inte är villig att ens göra det. Jag brukar inte vara såhär. Jag har väl iofs aldrig haft nån perfekt realation med mig själv, jag har aldrig haft det bästa självförtroendet, jag har aldrig varit hundra procent nöjd med mig själv, MEN jag har iaf accepterat mig själv och kännt att jag ändå är ganska bra. Just nu existerar inte det. Just nu är jag fruktansvärt elak mot mig själv.
Jag verkar nog väldigt stark på utsidan, jag verkar säkert glad och lycklig men om man kikar under skalet just nu så hittar man en liten människa som känner sig ful, otillräcklig, tjock och inte tillräckligt bra för att lyckas. Egentligen vet jag att jag inte är nåt av det jag räknade upp, egentligen som sagt. Men just nu har det som en gång var ett ganska okej självförtroende hamnat i botten. Jag vill inte vara där.
Jag är egentligen lycklig med tillvaron juts nu. Relativt nybliven singel, det var ett gemensamt beslut och jag och mitt ex är idag vänner. Jag trivs med att bo själv, jag har dom mest fantastiska vänner som betyder mest av allt, jag har en underbar familj,  jag hinner träna mer än någonsin och det får mig att må bra, jag trivs på jobbet och mina kollegor är underbara. Då kan man fråga sig, vad är problemet!? Jaa just det, jag vet inte! Sorry, jag vet verkligen inte. Jag vet nog orsaken till varför jag började känna såhär iofs men jag vet inte varför jag fortsätter och jag vet inte vad det exakta problemet är. Orsaken som startade det hela vill jag helst inte skriva om, inte hela storyn iaf. Låt mig bara säga såhär, endel männsikor har bara den effekten på en. Att först höja ens självförtroende till skyarna för att sen plocka ner det och till på köpet trampa på det.
Jag fattar inte hur just VISSA lyckades med det och med tanke på att allt i mitt liv egentligen är bra så fattar jag heller inte VARFÖR jag som sagt fortsätter trycka ner mig själv och VAD som EGENTLIGEN är PROBLEMET!!!!???
Nu blev detta nog bara en enda röra men jag ville nog bara skriva av mig och då får det bli lite hur som helst.
Jag hoppas jag blir vän med mig själv snart igen för jag saknar att vara det, jag vill inte vara såhär elak och hård mot den dom står mig närmst..
/C

Kommentarer
Postat av: Bull

Du ÄR bäst, vacker, snygg, smart, världens bästa vän, omtänksam, stark, rolig, härlig, cool och framför allt: alldeles för bra för att hacka ner på dig själv!!!!! Jag ska banne mig se till att du blir gladare och snällare mot dig, så det så! Älskar dig! <3

2011-03-17 @ 20:42:05
Postat av: Emma

Ja, du ar verkligen bast Clara! Haller med bull. DU e den vackraste manniskan jag vet pa alla tankbara satt. Jag alskar dig sa mycket!Onskar jag var hos dig nu, du far ge dig sjalv en kram fran mig! PUSS

2011-03-30 @ 22:09:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0